Nie świeć oczami – zadbaj o odblaski! 

Nocne bieganie to dla niektórych największa frajda, a dla innych konieczność wymuszona pracą na pełnym etacie i długim dojazdem do domu. Niezależnie od tego, do której grupy należysz, trzeba przyznać, że bieganie nocą ma wiele zalet. W nagrodę otrzymujesz relaks na koniec dnia, lepszy sen, no i perspektywę, że następnego ranka nie musisz wstawać godzinę wcześniej, żeby iść na trening[Symbol] Biegać nocą jest łatwiej i przyjemniej, ponieważ twoje mięśnie są bardziej rozgrzane po całym dniu w ruchu, na drogach nie ma tylu pojazdów i przechodniów, a całe przedsięwzięcie ma w sobie coś tajemniczego i ekscytującego.  

Do ideału brakuje mu tylko jednej rzeczy – poczucia bezpieczeństwa. 

I nie chodzi tu tylko o czające się gdzieś w ciemności podejrzane typki , ale również o nieostrożnych kierowców. Pamiętaj, że czas reakcji za kierownicą wydłuża się po zmroku, dlatego przede wszystkim zadbaj o to, żeby można cię było zobaczyć z daleka. Używając odblasków zwiększysz swoją widoczność i umożliwisz samochodom wcześniejsze hamowanie.  

Oto kilka sposobów na to, jak się odpowiednio przygotować na nocne eskapady: 

  1. Odblaskowe ubranie – strój do biegania w nocy powinien odbijać światło. Zrezygnuj z ciemnych kolorów na rzecz jasnych lub fluorescencyjnych ubrań. Wiele firm produkuje ubrania i akcesoria typu „by night”. Wykorzystują one technologię retro-refleksji, czyli odbijania światła w tę samą stronę, z której ono przyszło. Dzięki zastosowaniu specjalnych materiałów sportowa odzież odblaskowa jest równie dobrze przepuszczalna, co dzienna, więc twoja skóra będzie w niej oddychać bez żadnych przeszkód.  
  2. Lampki LED – mocna czołówka nie tylko poprawi twoją widoczność, ale również oświetli ci drogę na ciemnych odcinkach. Lampka powinna być lekka, łatwa w obsłudze i dobrze trzymać się na włosach albo czapce. Nie zapomnij też o jakimś pulsującym źródle oświetlenia z tyłu głowy.  
  3. Odblaskowe opaski – jeśli nie chcesz inwestować w odzież przystosowaną do nocnych warunków, w ostateczności możesz używać podczas biegu odblaskowych opasek. Należy je zakładać zarówno na rękawy, jak i na nogawki spodni. Ich mankamentem jest to, że mocno przylegają do rąk i nóg, co przeszkadza skórze oddychać i trochę zawadza w biegu.  
  4. Fluorescencyjny spray – fluorescencyjna farba w sprayu jest już dostępna w kilku kolorach i można ją kupić w niektórych sklepach sportowych. Nie zawiera toksycznych substancji, więc bez obaw możesz nią spryskać ubranie i obuwie. Niektórzy producenci stworzyli nawet rodzaje, które można pryskać bezpośrednio na skórę. W dzień farba jest niewidoczna, a po zapadnięciu zmroku odbija światła reflektorów. Pozostaje aktywna przez kilka dni, ale ponieważ jest zmywalna, warto spryskać nią odzież jeszcze raz, jeśli zdarza ci się biegać w deszczu.  

Jeśli właśnie przymierzasz się do nocnego biegania i rozglądasz się za odpowiednim wyposażeniem, koniecznie odwiedź stronę groupon.pl, gdzie znajdziesz doskonały wybór odzieży sportowej i akcesoriów po naprawdę okazyjnych cenach.  

A na zakończenie jeszcze jedna ważna uwaga: gdy biega z tobą pies, zadbaj również o jego bezpieczeństwo. Na szczęście i dla czworonogów istnieje już wiele odpowiednich akcesoriów, ale odblaskowa obroża na nocne bieganie to stanowczo za mało. Najlepszym sposobem na zapewnienie mu odpowiedniej widoczności będą fluorescencyjne szelki. Dla pewności można do nich jeszcze doczepić migającą lampkę. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *